admin admin .

admin

مواد طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

امروزه داروهای شیمیایی و روش‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که به پرپشت شدن ابروها کمک می‌کند.
مواد طبیعی برای پرپشت شدن ابرو
به طورکلی ابروهای پرپشت و ضخیم، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره ما دارند. از همین رو افراد اغلب به دنبال یافتن راه‌های بی‌ضرری هستند که از طریق آن بتوانند ابروهای خود را پرتر و زیباتر کنند. در ادامه به معرفی ۷ ماده طبیعی می‌پردازیم که می‌توانند به تقویت و پرپپشت شدن ابروهای شما کمک کنند:

۱. پرپشت شدن ابرو با روغن کرچک
اولین راه حل برای پرپشت شدن ابرو، استفاده از روغن کرچک است. این روغن دارای مواد و املاح معدنی بسیاری از جمله آهن است. همچنین در ساختار روغن کرچک مقادیر قابل توجهی از پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید های چرب وجود دارد که به رشد موها کمک می‌کنند. برای استفاده از روغن کرچک کافی است مقداری از آن را با نوک انگشت به ریشه ابروهای خود بزنید تا پیاز مو تقویت شود. معمولا توصیه می‌شود که اجازه دهید این روغن در حدود ۴۵ دقیقه بر روی ابروها باقی بماند. سپس می‌توانید آن را با آب گرم بشویید.
۲. تقویت ابرو با روغن نارگیل
دومین ماده طبیعی برای پرپشت شدن ابروها، روغن نارگیل است. این روغن سرشار از ویتامین E است و باعث افزایش ضخامت و سرعت رشد ابروهای شما می‌شود. برای استفاده از روغن نارگیل، می‌توانید آن را به کمک یک پد روی کل ابروهای خود ماساژ دهید و سپس اجازه دهید تا به مدت ۱۲ ساعت بر روی ابروها باقی بماند. پس از این مدت می‌توانید ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.
۳. پرپشت شدن ابرو با روغن زیتون
روغن زیتون حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین A و E است که هر دو مورد برای تقویت و پرپشت شدن ابرو ها الزامی هستند. ویتامین E می‌تواند مواد مغذی مو را تامین و آن را تغذیه کند اما از ویتامین A به عنوان محرک رشد استفاده می‌شود. توصیه می‌شود که از روغن زیتون هرروز استفاده کنید. جهت استفاده از آن برای پرپشت شدن ابروها، مقداری از روغن را بر روی انگشتان خود ریخته و ابروهای خود را با آن ماساژ دهید. پس از چند ساعت می‌توانید روغن را با آب ولرم شستشو دهید.

۴. پرپشت شدن ابرو با آب پیاز
این ماده طبیعی نیز می‌تواند منجر به پرپشت شدن موها و به خصوص ابروها شود. در آب پیاز مقادیر بالایی گوگرد، سلنیوم، ویتامین B، ویتامین C و مواد معدنی وجود دارد. تمام این موارد باعث می‌شوند ریشه موها تقویت شده و میزان کلاژن سازی در موها افزایش یابد. برای استفاده از آب پیاز، ابتدا پیاز را به خوبی رنده کنید و سپس آب آن را جدا کنید. مقداری از آب پیاز را با انگشت بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید و سپس از یک پنبه آغشته به آبلیمو برای پاک کردن آن استفاده کنید تا بوی بد پیاز گرفته شود.
۵. افزایش رشد ابرو با سفیده تخم مرغ
جالب است بدانید که سفیده تخم مرغ نیز می‌تواند باعث پرپشت شدن ابرو شود. این ماده غذایی سرشار از پروتئین است. پروتئین منبع اصلی تشکیل دهنده کراتین موها است. همچنین،‌ در سفیده تخم مرغ مقدار زیادی بیوتین وجود دارد که برای رشدموها بسیار مفید است. توصبه می‌شود دو بار در هفته از این ماده برای تقویت ابروهای خود استفاده کنید.

برای استفاده از سفیده تخم مرغ، آن را خوب بزنید تا کمی سفت شود. سپس با کمک انگشت یا یک براش مقداری از آن را بر روی ابروهای خود زده و اجازه دهید نیم ساعت بماند. پس از این مدت می‌توانید ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.
۶. رشد ابرو با شنبلیله
مورد دیگری که باعث تقویت فولیکول مو شده و بر پرپشت شدن ابروها تاثیر مستقیم دارد، دانه شنبلیله است. این دانه می‌تواند بر روشنایی پوست و شفافیت آن و همچنین رشد ابروها موثر باشد. برای استفاده از این ماده، ابتدا دانه‌های شنبلیله را در آب خیسانده و سپس له کنید. یک ماده خمیری شکل بدست می‌آید. آن را بر روی ابروهای خود قرار دهید و ۱ ساعت صبر کنید. در نهایت می‌توانید ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

۷. درمان ریزش ابرو با وازلین
وازلین از جمله کرم‌های طبیعی است که چربی و رطوبت ابروها را حفظ می‌کند. خشکی یکی از دلایل ریزش ابرو است. بنابراین،‌ وازلین می‌تواند رطوبت مورد نیاز ابروهای شما را فراهم کرده و از ریزش و کم پشتی آن جلوگیری کند.
منبع : https://deterland.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۲۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)